Pandemijos metu kone visą dėmesį susižėrusi idėja verslą perkelti į elektroninę erdvę, rodosi tapo ir išganymu, ir prakeiksmu. Ant kiekvieno kampo žėrintys greiti sprendimai, kurie reikalauja minimalaus įsitraukimo iš įmonės pusės tapo kaip niekad populiarūs, tačiau – nemokamų pietų nebūna. Šios ir panašios „mados“ tik išryškina dažniausiai pasikartojančias klaidas.

Sprintas ar maratonas? Šablonai dažnai pakiša koją

Pavyzdžiui, viena dažniausiai daromų klaidų – e. prekybos kanalo sukūrimas „dėl paukščiuko“ ar dėl to, kad „na tai dabar visi kažką internete daro“ ir nepritaikyto šabloninio sprendimo pasirinkimas vardan greito rezultato.

Jūsų verslo interneto svetainė (o ypač tampanti parduotuve!) dažnai sudaro vartotojui pirmą įspūdį, kurį būsimas pirkėjas susidaro pasidomėjęs jūsų verslu ir produktais. Tad, kiekvienas mažmožis, kuris lieka nepaliestas ar neapgalvotas, mažina pardavimo galimybę. Pavyzdžiui, vietomis pasimetę neišversti šablono angliški tekstai, prastos kokybės ar visiškai stock nuotraukos dizaine. Galbūt net pats išdėstymas, kuris atrodė įstabiai patraukliai demonstracinėje versijoje, tačiau dėl verslo specifikos pusė jo buvo išmesta velniop, jums  net nejaučiant atstumiant būsimą pirkėją nuo Į krepšelį ir apmokėti  paspaudimo.

E. prekybos maratonas pernelyg dažnai paverčiamas sprintu, praleidžiant esmines sėkmingo starto dalis ir išeikvojant visas jėgas dar pirmajame kilometre, užuot paskirsčius jėgas ir pasiruošus efektyviam startui ir rezultatų matavimui, tobulėjimui pagal padarytas klaidas.

E. parduotuvė? Veikiau e. verslo ašis

Taip, parduotuvės kūrimas reikalauja kaštų ir jūsų įsitraukimo. Taip, veiklos pradžioje viskas greičiausiai atrodys keista ir nepažinta. Tačiau kaip jau aptarėme prieš tai, kalbant apie maratono perspektyvą, e. parduotuvė turi tapti riebiu daugybos ženklu pajamų ir pelno, o ne darbo apimčių eilutėse.

Kaip ir visur kitur, velnias slypi detalėse ir daugeliui smulkaus verslo atstovų galvos skausmu tapęs svetainės tvarkymas tokiu greičiausiai virto dėl neišnaudotos galimybės peržiūrėti ir sustyguoti vidinius procesus. E. parduotuvė nėra vien tik „dar vienas“ pardavimų įrankis, tai gali tapti pagalbine ranka ar net ašine verslo dalimi. Ar jūsų (planuojama) parduotuvė automatiškai valdo sandėlį ir primena, kai baigiasi likučiai, yra surišta su jau naudojama buhalterine sistema, o klientui apie neatsiimtą siuntinį primena automatiškai? 

Jei į daugelį šių ir panašių klausimų atsakėte ne, tai gali tapti gera galimybe įvertinti, kaip mikro IT užduočių optimizavimas ir automatizavimas galėtų paskatinti jūsų verslo plėtrą.

E. Prekyba — nebūtinai tik svetainė

Turint galvoje esminius punktus – e. maratono bėgimą ir galimybe jūsų naujam elektroniniam prekybos kanalui tapti centrine verslo skaitmenizavimo ašimi, svarbu prisiminti ir dar vieną aspektą. Pasauliui jau ilgą laiką kalbant apie daugiakanalį (angl. Omnichannel) prekių bei paslaugų pardavimo principą, pasakymas, jog „vartotojai jūsų tikisi visur“ nereiškia vien tik „vartotojai tikisi jūsų fizinės ir elektroninės parduotuvės“, o veikiau „vartotojai tikisi jūsų fizinės, elektroninės, programėlės, Facebook, Pinterest, Instagram, <…> parduotuvės.“

Štai, pavyzdžiui, neseniai sienas atvėrusios „Pigu“ bei „Varlė“ platformos. Nesvarbu, ar klientas pirks tiesiogiai iš jūsų, ar iš kito platintojo – puikiai parengta ir struktūrizuota informacija jūsų e. kataloge leistų greitai prisitaikyti pagal visų poreikius.

O jei jūsų verslas siekia klientų užsienyje, metas pagalvoti apie dar daugiau atsiveriančių galimybių. Kone trečdaliui visų US vartotojų (33.6%, eMarketer, 2019) išbandomos balso asistentų paslaugos ir vis auganti jų rinkos dalis priverčia susimąstyti, kaip įsigijimo procesas gali veikti be jokios vizualinės medžiagos?

Kol futuristinis WALL-E scenarijus nepasitvirtino, metas atsižvelgti ir į kitas priemones. Gigantas Facebook vos prieš kelias savaites pristatė e. parduotuvės funkcionalumo funkciją savo socialiniuose tinkluose.

Kokie nauji, šiandien dar retai minimi e. prekybos kanalai iškils ateityje? Galima spėlioti ir ginčytis, bet efektyviai atsižvelgus į šiuos patarimus, jūsų verslo plėtra į naujus elektroninius kanalus, kūrybiškai prisitaikant prie kiekvieno iš kanalų, taps ne galvos skausmu, o tik maloniu iššūkiu.