Per pastaruosius porą mėnesių visi darkart įsitikinome, kiek svarbi yra vidinė komunikacija. Nepriklausomai nuo organizacijos dydžio ar pobūdžio. Nepaisant to, kad darbuotojų informavimas yra nuolat ir visų pabrėžiamas. Dauguma bent jau deklaruojame, kad vidinei komunikacijai skiriame išskirtinį dėmesį. Tai, kad kolegos turi būti informuoti apie organizacijos pokyčius, planus ir veiksmus, tampa „no-brainer‘iu“.

Dabar, karantinui laisvėjant, imsime po truputį grįžti į darbo vietas – biurus, cechus, sandėlius. Apie tai darbuotojus taip pat privalėsime informuoti. Ir, nors tai gali atrodyti visai paprasta, juk „viso karantino metu komunikavome“, pasiūlysiu kelis aspektus, į kuriuos verta atkreipti dėmesį nepaisant to, ar organizacijos viduje komunikuojate nuosekliai, ar šiai sričiai iki karantino neskyrėte ypatingo dėmesio.

Galite sakyti, kad „jūsų verslas yra specifinis“, „čia tik dar vienas tekstas“ ir panašiai. Galbūt. Tačiau šio teksto tikslas – pakviesti susimąstyti. O tolesnių veiksmų (ne)atlikimas priklausys tik nuo jūsų pačių.

Tolesnės pastraipos bus parašytos iš samdomo darbuotojo perspektyvos. Taip, kaip aš tikėčiausi savojo darbdavio reaguoti ir bendrauti su manimi.

1. Kai planuosite grįžimą. 

Grįždami į darbo vietas, darbuotojai turi jausti, kad jie rūpi savo darbdaviui: informacija apie tai, kaip vyriausybės sprendimai paveiks juos ir jų darbą, ir kaip darbovietė juos apsaugos, privalo būti ištransliuota aiškiai ir atvirai. Visi seka ir domisi Vyriausybės pateikiama informacija, kuri kartais gali būti labai specifinė, skirta konkrečiai industrijai. Dėl to nuolat reaguokite į Vyriausybės pateikiamus komentarus, juos paaiškindami savo darbuotojams.

Šiame etape jūsų vidinė komunikacija turi fokusuotis į nuolatinį darbuotojų informavimą apie planus, veiksmus ir terminus. Neseniai atlikta „Brunswick Insight“ apklausa nustatė, kad 43 proc. darbuotojų jau tikisi gauti informaciją apie sugrįžimo į darbo vietas planus, tačiau vos 20 proc. teigė juos jau turintys. Tad akivaizdu, kad grįžimo į darbovietes planai turi būti aiškūs ne tik jums, bet ir jūsų kolegoms.

Universalaus plano, tinkančio visoms organizacijoms, žinoma, nėra. Vadovai – žmonės, geriausiai pažįstantys jas – privalo, remdamiesi organizacijos kultūra ir kontekstu, paruošti laipsnišką ir saugų „sugrįžimo planą“. O apie tai, kad tokį planą turite ir ruošiatės pradėti jį įgyvendinti, darbuotojus informuokite kiek įmanoma anksčiau.

Į planą įtraukite šiuos momentus:

2. Kai grįšite. 

Nepaisant to, kokia organizacija esate, darbuotojų saugumo užtikrinimas nuo šiol turės kur kas platesnę prasmę, nei iki viruso atsiradimo. Todėl:

3. Kai tęsite darbus. 

Susumuojant visas mintis, žemiau pasiūlysiu tai, ką manau esant būtina ir ko iš darbdavio tikėčiausi ne tik karantino metu:

Nebūsiu originali pasakydama, kad būtent dabar žmonės – tiek darbuotojai, tiek visuomenė – supras, apie ką iš tiesų esate ir kas iš tiesų jums yra svarbiausia. Juk būtent dabar pamatysime, ar misijos, vizijos ir vertybės, surašytos jūsų internetuose ar strategijose, yra kažko vertos.